På Gång

AKTUELLA AKTIVITETER:

JAN-MARS Skidspår och is på rinken i KILEN när vädret tillåter. Se snabbast info på Facebooksida FinstaFolket eller direktkontakt: Zandra: 070-2464873, Johan 0708-172420 eller Sussie: 0709-142658

Om väder och vind tillåter planeras SKRIDSKODISCO och KILENS VASALOPP. Håll utkik efter datum på FinstaFolket, föreningens hemsida (här) eller mailutskick.

ONSDAG 10 jan kl 12:30 Börjar vårens bokcirkel Finsta Stationshus. Är du ny och vill delta så kontakta Kerstin 070-7682287 alt frihamraby@hotmail.se

12 JANUARI Start INOMHUSBOULE Sportcentrum i Norrtälje kl 13. Fredagar fram till månadsskiftet april-maj. Kontakt Kerstin: 070-7682287 eller Torbjörn 0175-60365.

SÖNDAG 14 JAN - Kom med och Sy eller Handarbeta kl 18-20 (drop in) Ta med symaskin och gör sällskap med andran som gillar att sy! Vi ger tips och råd till varann eller så har man bara en trevlig systund tillsammans. Om du inte syr på symaskin går det givetvis bra att ta med annat handarbete!

Varannan söndag: 14/1, 28/1, 11/2, 25/2, 11/3, 25/3. Kontaktperson Mija Ahlström 072-8587866.

LÖRDAG 20 Januari kl 13 GRÖTFEST i Husby Förs hem. Lasse Bersén sjunger och spelar sånger om kärlek. OBS ny tid och plats, men lika trevligt som alltid! Gröt, smörgås, kaffe och kaka. Tipstolva och lotteri! 60:-/pers. Sista anmälningsdag: 17/1 till Kristina 0704-231066, kristina.mattsson@spray.se eller Torbjörn 0175-60365.

KORTSPELSKVÄLLAR: Tisdag 13 feb och 13 mars. kl 18:30. I trevlig samvaro lär vi varandra olika sällskapskortspel. Medtag kortlek. Kaffe finns att köpa i pausen. Kontakt: Kerstin 070-7682287

ONSDAG 24 Januari kl 14 börjar vårens sy- och stickträff för första gången efter juluppehållet. Gruppen träffas även 21/2, 21/3, 18/4, 23/5. Kontaktperson  Kerstin Nilsson 070-7682287

​​

HEMBYGDSCAFÉ Finsta Stationshus TORSDAG 25 jan kl 18:30. Vi får ta del av Olle Forsheds bilder och berättelse utifrån hans arbete som regnskogsexpert på WWF. Kaffeservering Hembygdscafé även 22 feb och 22 mars då vi träffas och berättar minnen. Ta gärna med foton eller annat som får tankar och minnen att vakna. Välkommen även om du bara vill lyssna. Kontakt Kristina 0704-231066

BAMSEGYMPA SÖNDAGAR 4/2, 11/2, 18/2 och 25/2  kl 9:30-10:30. Lekfull gympa för barn upp till ca 7 år tillsammans med föräldrar eller deras närvaro. Skederids gymnastikhall. Kontaktperson Sussie Sundin 070-9142658

AKTIVITETSKVÄLLAR ONSDAGAR FEB och MARS: 7:e, 14:e och 21:a

kl 18-19 för hela familjen. Fria aktiviteter. Te x pingis mm. Barn under 10 år bör ha en vuxen med sig. Kontaktperson Zandra 070-2464873

ÅRSMÖTE Föreningen för Finstas forntid och framtid. DEN 15 MARS kl 19. FINSTA STATIONSHUS

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi bjuder på kaffe och smörgåstårta. Motioner från medlemmar mottages gärna. Ska enl stadgarna vara styrelsen tillhanda senast 14 dagar före årsmötet. Skickas till Kristina Mattsson, Nybybackens väg 31, 762 92 Rimbo eller kristina.mattsson@spray.se

PÅSKPYSSEL för alla åldrar. Onsdag 28 mars från kl 17:30. Finsta stationshus. Fika finns att köpa. Kontakt Sussie: 0709-142658

ÅTERKOMMANDE AKTIVITETER

Boulespel sommartid på Kilens IP - och vintertid Norrtälje Boulehall

"Finsta boule" (ingår fr o m 2013 i Finstas forntid och framtid )

För mer info kontakta Torbjörn 0175-60365 eller Kerstin 070-7682287

"Hitta Vilse stig" är permanent uppsatt i Kilen

(se info på fliken Kilens IK & Motionsspår)

Gå tipspromenad i Kilen

10 st barn- och vuxenfrågor finns permanent uppsatta längs spårets första hälft

(ca 1,4 km). Mer information (och rätta svaren) finns på klubbhuset i Kilen.  De som lämnar namn i brevlådan är med på en utlottning.

Frågorna byts ut mot nya var 3:e månad ca.

Bokcirkeln - träffas ca 1 gång per månad (dagtid) i stationshuset.

Sy & Sticka - träffas ca 1 gång per månad (dagtid).

Kontakta Kerstin på tel 0175-60436 / 070-7682287 om du vill veta mer!

​--------------------------------------------------------------------------------------------------------------